På begär

Formen idag var ju nästan i botten, hosta och extrem snuva med en täppt näsa är väl inte att rekomendera när man ska träna. Helst ska man skippa gymmet och bara vila isg i form men, nix! Var redan uppgjort att det skulle bli ett pass med suz och evt manges brosa. Så efter att jag kirrat skjuts hem till djuptjärn istället för att betala 20kr till bussen och sedan gå hem från stan så fixade jag ihop lite mat för kvällen och imorgon (200gram tonfisk,600gram fiskgratäng, en proteindrink och 400gram kycklingfilé). Trots dåligt väder så var jag tvungen att ta en promenad på 35minuter till gymmet eftersom att bilen tog syrran till luleå =P Gjorde det till ett litet kadriopass och svalde två stora kapslar med grönt té för förbränning och framförallt immunförsvaret =) Värmde upp i kanske en kvart med lite axelpress och tricepspress med hantel och flyes tills sussie och johan kom dit, två set på 60kg som uppvärming i bänkpressen och de kändes ganskla segt. Fick dåligt med syre under repsen och det påfrestar ju uthålligheten en del. Följdande set och övningar bestod dagens gympass av:
Bänkpress 90kg x 10 seeeeega reps, 100kg 5reps,105kg 4reps sen dropsettade jag till 90kg och gjorde 7-8reps.
Lutande hantelpress 40kgs hantlarna 2set 6-7reps, 42.5kgs hantlarna 5reps (6reps med hjälp) dropset 25kgs hantlarna 10reps .
Dips 20reps kroppsvikten, 15reps 10kg+, 10reps 20kg+ och dropset på kroppsvikten 15reps.
Lutande hantelflyes 13.5kgs hantlarna 15-20reps, 20kgs hantlarna 12reps och ett dropset på 13.5kgs hantlarna men räknade inte repsen körde bara mycket stretching.
Sist liggande ez-tricepspress 30-40kg 3set 15-10reps (var helt färdig i huvudet, yr och tung som fan kände jag mig)

Johan tyckte att det borde finnas matrecept på bloggen hära så kan väl skriva vad jag lagade idag. tog kanske 20minuter att göra den hära rätten så, ganska enkel.

Koka Penne pastan i 8-11minuter som det står, 100-200gram
600-700gram fläskfilé som skärs i strimmor och genomsteks
tillstätt två hackade vitlöksklyftor och två matskedar mushrom soy, tillsätt max 0.5dl vatten då fläskfilen har fått färg och börjar se lite torr ut.
Låt det stekas så soyan bildar en skysås och ta av stekpannan från plattan för att låta det vila ihop sig en kort stund. Vänta på att pastan blir färdig och sila bort allt vatten och ös ner allt i stekpannan och sätt tillbaka den på värmeplattan. Tillsätt en tetra av pastagrädde och smula ner 5-7skivor västerbottenost/prästost.
Rör om och låt allt blandas tills det fått en bra färg och osten har smält. Strö över två nypor torkad eller färsk basilika, den går ihop bra med vitlöken.


Sussie sa att hon ha köpt några portionspåsar vitrago att ha efter gymmet. Vitargo är utan tvivel superbra att ta före och efter gymmet, men jag rekomenderar HydraPro vitargo+Eaa och 1kg för 179kr är väl ganska prisvärt? =) en halv dl före och en halv dl efter gymmet. På påsen står det större doseringar man t.o.m för mig räckte det med en dl sammalagt under dagen för att verkligen orka ligga på max passen igenom. Man kan ju ta det i mitten av passet som en sportdryck, det funkar det också! För mig har den funkat utmärkt förra året i alla fall. Körde 3kg och man hade så mycket mera energi jämnfört att bara ta Eaa eller en vanlig gainerdrink. 

 För att läsa mer om produkten klicka in på -> http://www.eiselt.se/tools/HydraPro.htm

 

Kommentarer
Postat av: Yvette

Så där ja, nu lämnar jag ett litet spår ;) Tack för passningen och samtalet!

2009-12-29 @ 20:51:41
URL: http://yvettelind.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0