Kokos rockar fett!

Haha, ja rubriken passar mycket väl till inlägget eftersom att jag slängde ihop en rejäl måltid på kort tid och med lite pengar! Köpte ett dussin champinjoner, 700gram avakado, 2st påsar riven kokos 400gram & en Pepsi Max 1.5L priset hamnade på 50kr. Så när jag kom hem tog jag fram tre stycken kycklingfilér (600gram) som jag hade gjort i ugn tidigare, klippte sönder dom medans den hackade svampen redan var i stekpannan. Skar avakadon (två stycken) i bitar och öste ner allt tillsammans med tre pressade vitlökar och 2dl vatten. Lät det laga till sig ett på minuter på svag värme innan jag rörde ner 100gram kokos plus lite mer vatten så den inte skulle rostas i botten på pannan! När kokosen fått lite färg och blivit mjuk så kan man antingen tillsätta några klickar sweet chili eller Kentucky whickey sås.

Två stora portioner, protein:120+ kolhydrater:10-15max fett:ca110



       


Kommentarer
Postat av: kim

tjenare. jag är en kille på 26 år o ska precis börja träna upp mina små muskler tänkte ja. tänkte om du hade nått bra tips? =) och om du hade lust att hjälpa mej börja. har läst lite forums o så. men känner mej inte så mkt klokare. tack på förhand. / mvh kim

2011-03-06 @ 19:03:28
Postat av: Isak

Saknar att läsa dina blogginlägg!

Börja blogga igen för fan! :)

2011-11-12 @ 19:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0