-

Igår körde Sussie och jag lite bröst i form av hantelpressar för omväxlingens skull. Gick faktiskt bättre än väntat så fortsätter nog med hantlarna ett tag, gillar att komma djupt och sedan mer rörlighet för handlerna i slutläget så man hittar en skön vinkel.

Plan hantelpress
25kgs hantlarna 12reps
30kgs hantlarna 12reps
40kgs hantlarna 12reps
47.5kgs hantlarna 6reps

Lutande hantelpress
25kgs hantlarna 15reps
2x 40kgs hantlarna 6-7reps
dropset 25kgs hantlarna till failure reps.

Dips
15kg + kroppsvikt 15reps
2x 30kg + kv 6-8reps
ett set på bara min kv (93kg) 20reps

Blev lite mage efteråt, hängande benlyft. Inget märkvärdigt tre snabba set till failure tror jag kom upp i 80reps.
Imorgon laddas det för marklyft & chins? Det vet jag inte, chins eller latsdrag. För jag är extremt sugen på att köra latsdrag på en behaglig vikt för endast kontakt. Min ryggvidd är helt ok tycker jag, och djupet på ryggen är ju lite svårare att få till så lägger nog fokusen dära. Bärjar känna mig för tung för chins men kanske kör såhära framöver att jag börjar passet med ett set chins till failure och sedan ett med 10-20kg extra. Uppföljt av marklyft, lätta latsdrag samt två roddövningar. Får helt enkelt se vad som sker eller framför allt vad som känns bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0