Lunch

Ett lyckat ryggpass imorse, fast hade solen i ansiktet då jag körde latsdrag =P Idag var det vidden och tempo som gällde för ryggen. Började med några uppvämningsset innan jag ökade på till 70kg och använde mig av samma metod som när jag körde rodd i fredags, spara på krafterna. Jag gjorde fem set, 70-80-80-85-90kg (8reps. på alla set utom det sista 7reps.) Jag vilade kanske knappt 1min per set liksom innan jag bytte övning till strikt hantelrodd med bara 30kgs hanteln för att få ett sträck i latsen påväg ner. Jag tror att det var här som ryggen fick sig mest under passet, två set 12reps. per sida när den ena sidan var klar så fortsatte jag direkt med den andra. Fick grymt sträck och brännde som.. i latsen och mellersta trapsen. Avslutade med sittande rodd med ett smalt grepp supersettat med cable crunches tre set 12-15reps i rodden och 20-25reps för magen. Utförandet för rodden var nästan felfritt =P rak i ryggen och trycket fram bröstet vid varje reps. så armbågarna trycket ihop skuldrorna. Viktmässigt är det väl godkännt? 60-70-80kg med knappt någon vila emellan magövningen som jag verkligen körde lätt på för att riktigt få en ostbågsformad slutrörelse haha. Lite tonfisk och en apelsin efter passet var välbehövligt :P Efter det åt jag ingenting fören nu typ, lax med lite potatis och fun light honey melon - peach .. mhmmm mhm!! Ska käka upp maten nu sedan vila lite och fara in till arbetet.



Varför har typ ingen hört talas om dem? Nja, kanske för att dem mest är utomlands och om jag minns rätt var dem det första metalbandet från Sverige som fick kontrakt i USA. Vad dem åtminstone sa på P3 star för två år sedan är Raised Fist Sveriges mest framgångsrika metalband. Så klart säger många In Flames men dem är välkända i Sverige mest, och dem är söder ifrån typ. Rasied Fist är från Luleå tror jag, musiken är väl sådära men antar att amerikanerna gillar den hära typen av metal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0