Förmiddag

Har arbetat lite smått, men kan säga att jag lär då inte bli klar med det jag gör idag. Har nyligen tränat och ja, det gick hyfsat bra. Börjar komma igång med lyftandet nu.
Fem set Chins 2set-10reps, 2set-6reps med vikt och ett dropset 8reps.
Fyra set stångrodd (då stod jag bra framåtlutad inte något litet böj på benen bara) 1set-15reps 60kg, 1set-10reps 80kg och 2set-6reps 90kg.. jag kände att det fanns mer att ge men ville göra bra utföranden.
Sittande rodd med latsstång (underhandsgrepp, så handflatorna är riktade mot dig) jag tycker en är lite tyngre än vanlig rodd men gillar trycket man får i nedre delarna utav "latsen". Sparade mycket på krafterna och såg till att göra bra utföranden helt enkelt, 1set- 10reps 70kg, 1set- 8reps 80kg, 1set- 8reps 90kg, 1set- 6reps 100kg och avslutande hantelrodd tre set och ett dropset. Körde bara 10-12reps på 33kg-40kgx2 och dropset på 22,5kgs. Sedan lite stångcurl som att jag inte redan var helt utmattad efter alla ryggövningar? haha.. armarna behöver inte lika mycket nu som tidigare så en övning med tre snabba set till failure på 40kg 8-10reps sedan ett dropset med ett grepp lite bredare än axelbrett med bara stången och långsamt så det riktigt bränner ut det sista i armarna ;) Som avslutning på passet vart det tre set ryggresningar med vikt (10-15reps) och tre set shrugs i smith (10-12reps) supersettat. Nedre ryggen fick arbeta med en 10kgs platta och trapsen fick tjaffsa med 100-120kg ;) så nu sitter jag hära och dricker lite Syntha-6 från BSN eftersom att jag har tonfisken hos farmor och farfar så ska cykla dit och äta strax sen jobbjobb..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0