Eftermiddag/kväll

Usch vad jobbiga de sista timmarna var på jobbet. Ryggen började känna av alla framåtlutningar och det kändes snurrigt i huvudet ibland när man sträckte på sig kanske pga nångon av dessa faktorer: Böja sig neråt mycket,måla med färg som väller ut en stark lukt, as vit målarfärg plus att lokalen är vit i tak,väggar och luften där inne är typ rutten för att det varit vattenskador förut. Efter det for jag i alla fall hem och lirade lite xbox live och babbla med Mange innen jag begav mig mot gymmet. Gruvade mig faktiskt inför axelpressarna idag, visste inte vad jag skulle göra? Hantel eller skivstång? skivstång eller hantel? äh.. hantlar gick fortast så gjorde tre snabba set på 30kgs hantlarna = nybörjarvikter. Ska köra med stång bakom nacke nu framöver. Har inte tappat styrkan i den övningen så kör på den. Tre snabba set hantellyft åt sidan med raka armar kanske en aning böjda armbågar men inte mycket. 10kgs hantlrna- 15reps 15kgs hantlarna- 10reps två set och ett drop set på 10kgs hantlrna. Tänkte lägga mer fokus på baksidan av axlarna så hade sparat mig till omvänd pec-dec och satte mig ganska lågt så att handtagen var i axelhöjd. Det kluriga är att det står 10-200kg i maskinen men antar att allting är i Lbs så 5-100kg igentligen då om man ska vara rätt, körde ett set 35kg- 20reps med en arm i taget så jag fick bra kontakt i sluttrycket, andra blev på 55kg- 12reps, tredje 65kg- 8reps och sista på 70kg- 7reps. Sedan smsade Emelie och fråga om jag var klar osv så jag skyndade på med supersetten för triceps/biceps. Liggande tricepspress med ez-stång och en markplatta under bänken dära jag sätter mig för att få mera sträck i övningen (mer motstånd och kontroll) två set på 30kg 15reps och två set på 40kg 12reps varje set supersettade jag med stångcurl för biceps (med en vanlig rak skivstång) alla set hade jag 40kg lika många som för triceps och alla set gjorde jag 10-12reps. Sist körde jag shrugs med hantlar för att vinna tid istället för att lasta på vikter på en stång, tre set plus ett dropset blev det. Alla set på 50kgs hantlarna 10-12reps och dropset på 20kgs hantlrna och dära lät jag hantlarna stretcha trapsen efter varje reps. En snabb cykeltur till älsklingen och en halvnyttig middag beståendes av Enchiladas och kladdkaka (A) haha.. fan! Ingen fara i skogen, tog 95gram tonfisk efter det också så inte post-workouten blev en flopp! Nu ska jag vila resten av kvällen och dricka lite Coca cola zero ;)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0