- -

Otroligt! Jag åt frukost före tio idag innan jag for in till stan sedan lunch vid ett tiden sedan dess harj ag inte ätit idag utan drog i mig en Eaa mix innan gymet 18.30 och passet gick hur bra som helst. Bra tryck, bra ork och intensivt. Sussie joinade på att köra axlar och körde lite superset för skojs skull, vi båda har ju rätt så maffiga axlar så behövs inte nå längre träningspass för axlarna.

Axelpress bakom nacke i smith + Sidolyft med hantlar (jag föreslår att ni har en plan bänk under smithen och sitter där och pressar bakom istället för ryggstöd, lite tyngre men bättre att ha kroppen samt bålen i ett rakt och stabilt läge)
42.5kg 15reps + 10kgs hantlarna 15reps
2set på 52.5kg 12reps + 17.5kgs hantlarna 12reps
42.5kg 20reps + 10ks hantlarna 15reps

Framåtlutande hantellyft för baksida axlar vet ni nog hur det går till och ser ut, men testade en lite mer isolerad variant av den övning. Nej inte omvänd pec-dec utan, om ni tänker er utförandet i stående hantelrodd. En arm i taget och framåtlutad över hantelstället eller en hög bänk. Fast för baksida axel, lätt böjd arm i vinkel med axel och dra/tryck bak axel.
2set 15reps på 10 & 12.5kgs hanteln.

Fortsatte passet med armar.

Push down med rep
5/15plattor 20reps
7/15plattor 15reps
10/15plattor 10reps
dropset till 4/15plattor 10reps

värmde upp biceps emellan push down med en rakstång på 20kg två set 15reps+ .

Smalbänkpress + Stångcurl
60kg 20reps + 50kg 10reps
2set 100kg 5-6reps + 60kg 6reps
dropset i stångcurl på 40kg 12reps

Liggande tricepspress mot pannan
2set 40kg 15reps
dropset på 30kg med rejält mycket sträck bakom huvudet 14reps.

Fixade mig en proteindrink ganska fort då jag kom hem, den behövdes verkligen. Tror den gav mig 80gram protein sammanlagt, ska steka upp en 150gram kycklingfilé som jag har kvar och kanske tre eller fyra äggvitor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0